පැස්ටල්



පැස්ටල් (එක්සත් ජනපදය: /pæˈstɛl/) යනු කුඩු කරන ලද වර්ණක සහ බන්ධකයකින් සමන්විත පොල්ලක ස්වරූපයෙන් කලා මාධ්‍යයකි. පැස්ටල්වල භාවිතා කරන වර්ණක තෙල් තීන්ත වැනි වෙනත් වර්ණවත් දෘශ්‍ය කලා මාධ්‍ය නිෂ්පාදනය කිරීමට භාවිතා කරන වර්ණකවලට සමාන වේ; බන්ධනය උදාසීන පැහැයක් සහ අඩු සන්තෘප්තියක් ඇත. පැස්ටල් වල වර්ණ බලපෑම වෙනත් ඕනෑම ක්‍රියාවලියකට වඩා ස්වභාවික වියළි වර්ණක වලට සමීප වේ. පුනරුදයේ සිට පැස්ටල් කලාකරුවන් විසින් භාවිතා කර ඇති අතර, 18 වන සියවසේ කැපී පෙනෙන කලාකරුවන් ගණනාවක් පැස්ටල් ඔවුන්ගේ මූලික මාධ්‍යය බවට පත් කළ විට සැලකිය යුතු ජනප්‍රියත්වයක් ලබා ඇත.


පැස්ටල් මාධ්ය

පැස්ටල් කූරු හෝ ක්‍රෙයොන්ස් බන්ධකයක් සමඟ ඒකාබද්ධ වූ කුඩු වර්ණක වලින් සමන්විත වේ. තනි පැස්ටල් සැරයටියක නිශ්චිත සංයුතිය සහ ලක්ෂණ රඳා පවතින්නේ පැස්ටල් වර්ගය සහ භාවිතා කරන බයින්ඩර් වර්ගය සහ ප්‍රමාණය මත ය. එය එක් එක් නිෂ්පාදකයා අනුව ද වෙනස් වේ.


වියළි පැස්ටල් ඓතිහාසික වශයෙන් gum arabic සහ gum tragacanth වැනි බන්ධන භාවිතා කර ඇත. මෙතිල් සෙලියුලෝස් බන්ධකයක් ලෙස හඳුන්වා දෙනු ලැබුවේ විසිවන සියවසේදීය. බොහෝ විට හුණු හෝ ජිප්සම් සංරචකයක් පවතී. ඒවා විවිධ දෘඩතාවයෙන් ලබා ගත හැකිය, මෘදු ප්‍රභේද කඩදාසිවලින් ඔතා ඇත. සමහර පැස්ටල් සන්නාමයන් කඩදාසි උරා ගැනීමට සහ තවත් දත් සෑදීමට බයින්ඩරයේ පුමිස් භාවිතා කරයි.


වියළි පැස්ටල් මාධ්‍ය පහත පරිදි බෙදිය හැකිය:

මෘදු පැස්ටල්: 

මෙය වඩාත් බහුලව භාවිතා වන පැස්ටල් ආකාරයයි. කූරු වල වර්ණක වැඩි කොටසක් සහ අඩු බන්ධකයක් ඇත. චිත්‍රය පහසුවෙන් මකා දමා මිශ්‍ර කළ හැක, නමුත් එය දූවිලි වැඩි ප්‍රතිශතයක් ඇති කරයි. මෘදු පැස්ටල් වලින් සාදන ලද නිමි ඇඳීම් ආරක්ෂා කිරීම අවශ්‍ය වේ, එක්කෝ වීදුරු යට රාමු කිරීම හෝ ස්මෑම් වැලැක්වීම සඳහා සවි කිරීම් සමඟ ඉසීම; සවිකිරීම් චිත්‍රයේ වර්ණයට හෝ වයනයට බලපෑ හැකි වුවද, hairspray ද ක්‍රියා කරයි. සුදු හුණු වැඩි දීප්තිය සහිත සුදුමැලි සහ දීප්තිමත් වර්ණ නිපදවීම සඳහා පිරවුමක් ලෙස භාවිතා කළ හැක.

පෑන් පැස්ටල්: 

මේවා පැතලි සංයුක්ත (සමහර වේශ නිරූපණයට සමාන) අවම බන්ධකයකින් සකස් කර ඇති අතර විශේෂ මෘදු මයික්‍රොපෝර් ස්පොන්ජ් මෙවලම් සමඟ යොදනු ලැබේ. දියර සම්බන්ධ නොවේ. 21 වන ශතවර්ෂයේ නව නිපැයුමක් වන පෑන් පැස්ටල් සම්පූර්ණ සිතුවම සඳහා හෝ මෘදු හා දෘඩ කූරු සමඟ ඒකාබද්ධව භාවිතා කළ හැකිය.

දෘඩ පැස්ටල්: 

මේවායේ බන්ධනවල වැඩි කොටසක් සහ අඩු වර්ණක ඇති අතර, සියුම් විස්තර සඳහා ප්‍රයෝජනවත් වන තියුණු ඇඳීම් ද්‍රව්‍ය නිපදවයි. මේවා වෙනත් පැස්ටල් සමඟ දළ සටහන් ඇඳීමට සහ උච්චාරණ එකතු කිරීමට භාවිතා කළ හැකිය. දෘඩ පැස්ටල් සාම්ප්‍රදායිකව සංයුතියකින් ප්‍රාථමික රූප සටහන් නිර්මාණය කිරීමට භාවිතා කරයි. කෙසේ වෙතත්, වර්ණ අඩු දීප්තිමත් වන අතර මෘදු පැස්ටල් වලට වෙනස්ව සීමිත පරාසයක පවතී.

පැස්ටල් පැන්සල්: 

මේවා පැස්ටල් ඊයම් සහිත පැන්සල්. හොඳ විස්තර එකතු කිරීම සඳහා ඒවා ප්රයෝජනවත් වේ

මීට අමතරව, නිෂ්පාදනය සඳහා වෙනස් ප්රවේශයක් භාවිතා කරන පැස්ටල් සංවර්ධනය කර ඇත:


තෙල් පැස්ටල්: 

මේවා මෘදු, බටර් අනුකූලතාවයක් සහ දැඩි වර්ණ ඇත. ඒවා ඝන සහ කඩදාසි ධාන්ය පිරවීම සහ මෘදු පැස්ටල් වලට වඩා මිශ්ර කිරීමට තරමක් අපහසු වේ, නමුත් සවි කිරීමක් අවශ්ය නොවේ. ඒවා ටර්පන්ටයින් සමඟ තුනී කිරීම මගින් වැඩ පෘෂ්ඨය පුරා පැතිර යා හැක.

ජලයේ ද්‍රාව්‍ය පැස්ටල්: 

මේවා මෘදු පැස්ටල් වලට සමාන නමුත් පොලිඑතිලීන් ග්ලයිකෝල් වැනි ජලයේ ද්‍රාව්‍ය සංරචකයක් අඩංගු වේ. මෙමගින් වතුර වොෂ් භාවිතයෙන් ඒකාකාර අර්ධ විනිවිද පෙනෙන අනුකූලතාවයකට වර්ණ තුනී කිරීමට ඉඩ සලසයි. ජලයේ ද්‍රාව්‍ය පැස්ටල් ශක්තිමත් වර්ණවලින් සීමා කරන ලද වර්ණ පරාසයකින් සාදා ඇත. ඒවායේ ද්‍රවශීලතාවය අනුව වර්ණ පහසුවෙන් මිශ්‍ර කිරීම සහ මිශ්‍ර කිරීම සක්‍රීය කිරීමේ වාසි මෙන්ම වැඩ කරන පෘෂ්ඨයට බුරුසුවකින් යොදන ජල ප්‍රමාණය අනුව වර්ණ වර්ණ බලපෑම් පරාසයකට ඉඩ සලසයි.

පැස්ටල් ලෙස හරියටම ගණන් ගන්නේ කුමක් ද යන්න පිළිබඳව කලා සංගම් තුළ යම් විවාදයක් පවතී. එක්සත් රාජධානියේ ඇති පැස්ටල් සංගමය (පැරණිම පැස්ටල් සමාජය) එහි ප්‍රදර්ශන සඳහා පහත සඳහන් පිළිගත හැකි මාධ්‍ය බව ප්‍රකාශ කරයි: "තෙල් පැස්ටල්, අඟුරු, පැන්සල්, කොන්ටේ, සැන්ගුයින් හෝ ඕනෑම වියළි මාධ්‍යයක් ඇතුළුව පැස්ටල්". අවධාරණය "වියළි මාධ්ය" මත බව පෙනේ නමුත් විවාදය දිගටම පවතී.


තාක්ෂණික ක්‍රම

මාධ්‍යය මිශ්‍ර කර වැඩ කරන පෘෂ්ඨය මත කෙලින්ම මිශ්‍ර කර ඇති නිසා පැස්ටල් ශිල්පීය ක්‍රම අභියෝගාත්මක විය හැකි අතර, තීන්ත මෙන් නොව, මතුපිටට යෙදීමට පෙර වර්ණ තට්ටුවක් මත පරීක්ෂා කළ නොහැක. තීන්ත දෝෂයක් තීන්ත ආලේප කළ හැකි ආකාරයෙන් පැස්ටල් දෝෂ ආවරණය කළ නොහැක. විවිධ ශිල්පීය ක්‍රම ඉගෙන ගැනීම සඳහා කුඩා පරිමාණයෙන් පැස්ටල් මාධ්‍යය සමඟ අත්හදා බැලීම විශාල සංයුතියකට වඩා හොඳ විධානයක් පරිශීලකයාට ලබා දෙයි.
පැස්ටල්වලට මිශ්‍ර කිරීම, ආවරණ කිරීම, වර්ණ ස්ථර ගොඩනැගීම, උච්චාරණ සහ උද්දීපනය සහ සෙවනැලි එකතු කිරීම වැනි පින්තාරු කිරීම සමඟ පොදු තාක්ෂණික ක්‍රම කිහිපයක් තිබේ. සමහර ශිල්පීය ක්‍රම පැස්ටල් සහ ගල් අඟුරු සහ ඊයම් වැනි රූප සටහන් මාධ්‍ය දෙකෙහිම ලක්ෂණයකි, උදාහරණයක් ලෙස, පැටවුන් බිහි කිරීම සහ හරස්කඩ කිරීම සහ ශ්‍රේණිගත කිරීම. අනෙකුත් තාක්ෂණික ක්රම පැස්ටල් මාධ්යයට විශේෂිත වේ.

වර්ණවත් බිම්: 
පැස්ටල් වර්ණ මෘදු කිරීම හෝ ප්‍රතිවිරුද්ධතාවක් වැනි බලපෑමක් ඇති කිරීම සඳහා වර්ණ වැඩ කරන පෘෂ්ඨයක් භාවිතා කිරීම

වියළි සේදීම: 
පැස්ටල් සැරයටියේ පුළුල් පැත්ත භාවිතා කරමින් විශාල ප්රදේශයක් ආවරණය කිරීම. කපු බෝලයක්, කඩදාසි තුවායක් හෝ බුරුසුවක් වර්ණකය වඩාත් තුනීව හා ඒකාකාරව පැතිරීමට භාවිතා කළ හැක.

මකාදැමීම: 
අඹරන ලද මකනයක් හෝ වෙනත් මෙවලමක් භාවිතයෙන් ප්‍රදේශයකින් වර්ණක එසවීම පිහාටු Frottage

Impasto: 
පැහැදිලි වයනය හෝ සහනයක් නිපදවීමට තරම් ඝන ලෙස යොදන ලද පැස්ටල් පිඹිනවා

තාක්ෂණික ක්රමවලට ඔරොත්තු දෙන්න සීරීම

ව්‍යුහගත බිම්: 
බලපෑමක් ඇති කිරීම සඳහා රළු හෝ සිනිඳු කඩදාසි වයනය භාවිතා කිරීම, ජල වර්ණ පින්තාරු කිරීමේදී ද බොහෝ විට භාවිතා කරන තාක්‍ෂණයකි තෙත් බුරුසු

Comments

Popular posts from this blog

පොදු ආකෘති පත්‍ර

Battling Darksider | Dream Activity Experience | Chinese Film 2023 | iQIYI Cinema