කලාවේ වටිනාකම කුමක්ද සහ එය එතරම් වැදගත් වන්නේ ඇයි?

කලාවේ වටිනාකමට විවිධ අර්ථයන් ඇත, නමුත් මෙම සටහනේ අරමුණ සඳහා අපි වර්ණ න්‍යායට අදාළ අගය ගැන සඳහන් කරමු.

කලාවේ වටිනාකම යනු අත්‍යවශ්‍යයෙන්ම යම් දෙයක් සුදු සිට කළු පරිමාණයෙන් ආලෝකය හෝ අඳුරු වන්නේ කෙසේද යන්නයි (සුදු ඉහළම අගය සහ කළු අවම අගය සමඟ). එය ඔබේ වර්ණ තේරීමට වඩා (වර්ණයට) වඩා බොහෝ දුරට සිතුවමක සාර්ථකත්වය සඳහා වඩාත් වැදගත්වි චල්‍යයන්ගෙන් එකක් ලෙස සැලකේ. කලාවේ වටිනාකම තේරුම් ගැනීමට සරල විය යුතුය, කෙසේ වෙතත්, වර්ණය ඇතුළත් කිරීම එය ග්‍රහණය කර ගැනීමට අභියෝගාත්මක සංකල්පයක් බවට පත් කළ හැකිය. ඔබට සම්පූර්ණයෙන්ම වෙනස් ලෙස පෙනෙන නමුත් හරියටම එකම අගයක් ඇති විවිධ වර්ණ දෙකක් තිබිය හැකිය. විවිධ වර්ණ තිබියදීත් මෙම වර්ණ අතර කුඩා වෙනසක් ඇත.

අනෙක් අතට, ඔබට එකම පැහැයේ විවිධ අගයන් තිබිය හැකිය. මේවා ටින්ට් සහ සෙවන ලෙස හැඳින්වේ. ඔබට සුදු එකතු කිරීමෙන් වර්ණයක් සහ කළු එකතු කිරීමෙන් සෙවන ලබා ගත හැකිය.


අගය පරිමාණය


සුදු සහ කළු අතර අගයන් සංඛ්‍යාව ඇත්ත වශයෙන්ම අනන්තය, කෙසේ වෙතත්, සරල බව සඳහා කලාකරුවන් පරාසය 1 සිට 9 හෝ 10 දක්වා පරිමාණයකට අඩු කිරීමට කැමැත්තක් දක්වයි. ඔබේ සිතුවමේ ඇති සියලුම වර්ණ මෙම පරිමාණයේ යම් ස්ථානයක තැබිය හැකිය.

ඔබට මෙම පරිමාණයේ සියලුම අගයන් භාවිතා කිරීමට අවශ්‍ය නොවේ. බොහෝ කලාකරුවන් සිතුවමේ සමගිය ප්‍රවර්ධනය කළ හැකි සීමිත අගය පරාසයක් භාවිතා කිරීමට කැමැත්තක් දක්වයි. 


අගය සහ වර්ණය අතර ඇති සම්බන්ධය කුමක්ද?

සෑම වර්ණයකටම සුදු සහ කළු අතර කොතැනක හෝ යටින් පවතින අගයක් ඇත.
පහත සම්මත වර්ණ රෝදය භාවිතා කිරීමෙන් අගය සහ වර්ණය අතර සම්බන්ධය දෙස බලමු:


දැන් මෙන්න සැබෑ වර්ණයක් නොමැති සම්මත වර්ණ රෝදය:



විවිධ වර්ණ විවිධ අගයන් ඇති ආකාරය සැලකිල්ලට ගන්න. ආලෝකය සහ අඳුරු අනුව සියලු වර්ණ සමාන නොවේ.

දැන් මෙම සෑම වර්ණයක් සඳහාම, ඔබට තනි වටිනාකම් පරිමාණයක් තිබිය හැකිය, සුදු පැහැය දක්වා ටින්ට් සහ කළු පැහැය දක්වා සෙවන.
එබැවින් ඔබට සිතාගත හැකි පරිදි, සීමිත තාලයක් සමඟ පවා ඔබට මිශ්‍ර කළ හැකි විභව වර්ණ අනන්ත ගණනක් ඇත. ඉතා වෙනස් වර්ණ තිබියදීත්, වර්ණ රෝදයේ වර්ණ කීයකට සමාන අගයන් තිබේදැයි බලන්න. මෙම වර්ණ එකිනෙකට යාබදව තැබූ විට වටිනාකමෙහි ඉතා සුළු වෙනසක් ඇති වන අතර ඔබේ සිතුවමේ වැඩි වැදගත්කමක් ඇති වර්ණය කුමක්දැයි හඳුනා ගැනීමට ඔබේ ඇසට අපහසු විය හැකිය. ඔබ භාවිතා කරන වර්ණවලට සාපේක්ෂව අගය ඔබේ සිතුවම්වල වඩාත් බලවත් ව්‍යුහාත්මක අංගයකි. ඇත්ත වශයෙන්ම, ඔබේ සිතුවම්වල ව්යුහය සැකසීමේදී ඔබ භාවිතා කරන වර්ණවලට එතරම් වැදගත්කමක් නැත. වර්ණය වැදගත් නැතැයි නොකියයි. ඔබේ සිතුවම්වල වර්ණයට අතිශය බලගතු කායික වැදගත්කමක් ඇත. Fauvism ව්‍යාපාරයේ දී, Henri Matisse වැනි කලාකරුවන් මෙය හඳුනා ගත් අතර ඔහු ඉතා සාවද්‍ය වර්ණ භාවිතා කරයි, නමුත් අගයන් සාමාන්‍යයෙන් නිවැරදි වූ අතර ඔහුගේ සිතුවම් තවමත් තරමක් යථාර්ථවාදී විය.

Henri Matisse, Fruit and Coffeepot, 1898

Claude Monet විසින් රචිත පහත සිතුවම භාවිතා කරමින් වර්ණය නොසලකා චිත්‍රයක ව්‍යුහය අගය සම්පුර්ණයෙන් සැකසිය හැකි ආකාරය මම නිරූපණය කරමි.

Claude Monet, The Red House, 1908

දැන් අපි පින්තූරයේ ඇති සියලුම වර්ණ ඉවත් කරමු.


ඔබට පෙනෙන පරිදි, Monet හි අගයන් සියල්ලම සත්ය වන අතර මෙම අගයන් භාවිතා කරමින් සිතුවමේ ව්යුහය සකසා ඇත. වර්ණවලට ව්‍යුහාත්මකව වඩා චිත්‍රය තුළ චිත්තවේගීය වැදගත්කමක් ඇත.
Monet නිවැරදි අගයන් භාවිතා නොකළේ නම් සහ වර්ණ, හැඩතල සහ රේඛා භාවිතයෙන් විවිධ වස්තූන් වෙන්කර හඳුනා ගැනීමට උත්සාහ කළේ නම්, එය බොහෝ විට ඉතා කුඩා දිශාවක් සහිත වියුක්ත සිතුවමක් ලෙස පෙනෙනු ඇත.
මේ නිසා බොහෝ තෙල් පින්තාරු කරන්නන් විවිධ අගයන් දැක්වීම සඳහා මිය ගිය වර්ණ යටි සිතුවමක් සමඟ ආරම්භ කරයි. ඊට පස්සේ ඒකට උඩින් පාට එකතු කරනවා.

Comments

Popular posts from this blog

පොදු ආකෘති පත්‍ර

Battling Darksider | Dream Activity Experience | Chinese Film 2023 | iQIYI Cinema